Thursday 29 November 2007

sudah 4 hari berlalu...


aiseh...tanpa aku sedar dah 4 hari aku x buat posting kat blog aku nih..inilah namanya angin kus2 dah dtg!!! kalo rajin..rajin sgt..kalo malas, tersangat lah malassss...

disamping otak yg x boleh pikir coz body 'breakdown' sekejap, aku ada benda baru yg besh jugak layannn....aku tgk tv. hehehhehe! syoktv jer...terubat rindu aku kat citer2 melayu...walaupun kdg2 tranmission dia hampeh...tp, aku nekad jugak subscribe syoktv...boring ma!! iman asyik tgk channel cbeebies dia, sampai aku naik hafal lagu2 dlm tu..tu blom subscribe skytv lg..(ada hati!!) drpd aku berebut, xpelah...sayang anak tgn2kan, syg tv..aku subscribe syoktv!! hehehehehe! en huby aku lak baru psg wifi reuter, aku pun bwk la kehulu kehilir laptop ni sambil tgk tv, br meriah sikit hidup aku kat rumah nih!! heheehhehehe!

sebenarnya 'boss' aku xde kat rumah nih...dia pegi Poland ada group visit dgn coursemate dia. dia pegi dr hari selasa sampai hari sabtu nih. Masa dia pegi tu aku x sempat pun peluk cium muah2 kat dia, aku flat mkn ubat...hampeh tul...timasih pada abg rizal sbb hantar dia pegi rumah kwn dia mlm selasa tuh..!! sampai pulang kunci keta pun letak kat postbox pintu je ye bang...sorry yer...mmg x perasan langsung! hehehhehehe!

Mlm tu plak, Iman pulak batuk2.ubat batuk dah bg...kaki dah bubuh vicks...tp,bunyik dah lain macam jer...pagi tu, aku pun memandai lar pg chemist kat highgate mintak ubat chesty cough.dia bg sekali nasal drop. mentang2 lah ubat utk iman free yer...laju jer..hehehhehe! mlm tu dia tidur lena...mak dia pun lena sekaliii...alhamdulillah!


bila 'boss' xde ni...aku mula lah cadang2 nak wat lebih bnyk lg eksperimen kat dapur...esp. baking cake...ye lah..kalo x jadik, dia x tau!! kihkihkih! ration duit poket pun agak mewah...aku pun zasss la hari rabu tuh pegi ke Tesco Rotherham beli brg2 buat kek...macam2 ader....hepi giler sbb boleh belek puas2!! selalu boss ader, kena jeling2 je dulu...tanda dulu mana nak beli..kihkihkih!kena balik pun sbb iman bising x bwk botol susu...hish!! kacau tul!!

mlm tu aku pun try lar wat chocolate cheese cake...hasilnyer..hampeh!!apa yg silap pun aku x tau..kek tu mcm x masak jer... semenjak 2 menjak dan bertujuh menjak ni, asal aku try wat apa2 mesti out! bengang gak!! aku siap pikir, aku ni mmg xde jodoh dlm arena pembuatan kek ker??? aku rasa dah mintak izin dah kat laki aku nak wat eksperimen buat kek nih...cuma dia blom bising lagi lah aku dok perabih telor kat rumah ni...kahkahkah!! nasib baik la bhn2 nak buat kek ni x mahal sgt mcm kat mesia...kalo x..aku dah surrender dah...tp, wat masa ni aku nak 'cuti' & kasik rehat sama itu mixer...kedai bakery aku tutup utk sementara...nak buat upacara pulih semangat dulu...alahaiii..teruk benor bunyik nyer yer...
oh ya..antara bhn ujikaji aku yg masuk dlm 'tong'....1) kek cheddar cheese 2) caramel puding kek dan latest 3) chocolate cheese cake....hasil2 post mortem kejadian akan aku repot dlm almari resepi aku...wassalam.











No comments: