Wednesday 21 November 2007

iman x sihat....

alahai...ni yg buat susah hati akakkk nih..! dari semalam mmg nampak dia batuk2,dah bg ubat batuk semua tp....

sekarang ni musim hujan x tentu pasal dgn berangin.mungkin iman x tahan dgn sejuk dan jugak keadaan berangin tuh. yg silapnyer, masa nak gi kedai depan 'ittewww'...tetiba angin laju je dtg..aku pun pelik jugak. iman pulak tetiba kata sakit perut..tp,kejap tunjuk dada, kejap tunjuk pewot..konpius aku. dah abis beli brg aku pun cepat2lah balik..aku bg dia ventolin sbb tgk dia semacam jer..lepas tu dia ok sikit...boleh la main..nampaknyer aku kena set up playhouse kat rumah je lah..bahaya tul angin 'winter shock' nih...




mlm tu kami gi lah carik ubat yg lebih afdal dr ubat yg kitorang bwk dr mesia aritu. Pegilah Boots kat Meadowhall tu..amik ubat Tixylic - Cough n Cold (abg rizal recomment nih!)dgn Haliborange - Cod Liver Oil untuk boost immune bdn dia..try lah dulu..pd akakkk2 kita yg tau ubat mana yg elok lg utk batuk iman tu blehla bgtau yek..iman dah start berkahak tuh..hishh!!

kesan sampingan ke Meadowhall...biasalah...dah tgk2 sana sini...xyah la nak ckp..bnyk gak beg plastic yg kitorg bwk balik...hehehehehe..shopping kat Poundland jer!(sangkut gak aku dgn baking tray sekeping..ahakk!!)

Dlm iman x sihat2 tuh...sempat gak aku try resepi akakkkk kiter..daging black pepper kak pah lerrr...tp, aku modified sikit sbb ada bhn yg kak pah guna aku xde stok kat rumah...hikhikhik...ampun ya bukkk!! ha..tgk!! be'wasapp' lagi tuh!!





ada lagi...


hehehehhe...roti burger yg aku adaptasi dr fotopages Mamifami. gebu2 gituh!! aku buat setengah adun jer sbb nak try..tp, aku rasa dah rupa cam dinner bun la...ter 'tinggi' gituh!! patut penyek lagi sikit kannn...ape da!! kelas junior
amatur sungguh!

xpe..aku dah create satu page khusus utk aku simpan dan share ler apa yg aku dah try...hish! x sangka aku dok sini minat bab masak memasak plakk...layannnnn!!

No comments: