Wednesday 14 November 2007

Cerita hari ini...

pagi...

aku terbangun lagi kul 4 pagi...x tau la apsal dah mmg x boleh sambung tido..tido cepat pun bgn kul 4, tido lambat pun sama..tp, paling lambat pun dlm kul 11 ajer...hehehehhe

mcm biasalah..tang pagi jer mesti garuk2 kepala x tau nak masak apa...korek punya korek peti sejuk , terjumpa lah aku dgn kuah spageti yg aku simpan in case of emergency..hikhikhik! boleh jadi lauk nih. Aku pun meng'adjust'lah apa2 yg patut dan jadilah breakfast & bekal babah utk pagi ni. Dah settle semua, aku pun bersiap utk pegi bertugas. Aku dah berazam, mesti mandi seblm pegi keje walau sejuk mcmana pun..errrrr...sejuk beb!! ari ni aku ingat nak masuk keje kul 6.30 sbb nak kejarkan kelas babah kul 9.30, takut x sempat. tp, bila sampai sana...store blom bukak plak. hancuss plan aku..ampun babah! lambat balik x sengaja..

balik tu aku bwk iman gi kedai...



iman beli aiskrim batang..kalo kat mesia org panggil aiskrim batang la..kat sini x tau la..masammmm!!



aku saja bwk kamera, dah rupa bangla dok amik gambar sana sini..hahahahaha..antara yg amazing...gambar ni la..di ambik di belakang rumah jiran aku..negro. camtu je rupa jemur kain dia...



aku ingat kain buruk, tp dah selalu aku nampak kain2 camtu..mmg dia jemur camtu kot..tu kalo nampak mak aku...mampus kena bebel!! ni keje undercover, dia x tau aku sekodeng rumah dia...lariiii!!!

cuba tgk cam aku jemur kain...kihkihkih



dan ni saja nak tunjuk gambar rumah aku dr belakang..



tghari...

arini setelah ku telek2 dan campur teringin yg amat sgt...dpt jugak aku masak lauk kegemaran aku...masak lemak cili api ikan masin kurau dgn nenas...dari hari tu nak beli nenas x terbeli2..so, dgn menggunakan daya kreativiti dan sumber yg ada...aku pun pakai la nenas dlm tin..kahkahkah!! ok lah...carik nenas yg dlm juice..x manis. rupa dah menang, rasa pun ...boleh la..nasik masak terus aku makan...alhamdulillah!!iman aku gorengkan telur ajer...ish3x! mkn dgn kicap...sodap gak tuh!

pastu sambung lagi main ambik2 gambar...ni ada gambar di sekitar neighbourhood aku...kuar tong hitam!! sampah seminggu sekali kutip oi...







last but not least for today, gambar iman posing ...kalo dia x interframe, mmg x sah la blog aku..dgn basikal yg aku ambik kat rumah minah saleh yg pindah depan rumah aritu...kesiannyaa!!



3 comments:

Rozie said...

cakkkk!!!!!

NITA said...

auw...cakkk!! syg mama..hehehehe

sowwy la...jgh masuk blog kak rozie x bagi salam...dpt add kat blog kak pah..hehehehhe! tp sis, lu punyer kari kambing, gua dah try..mmg kaw la!! simple but sodapp!! nanti nak mintak ajar buat cendol plak...mcm senang tp, skill tu kakkk!! cayalah sis!!

acikyuyui said...

salm sayang acikyui ntok iman n family...hmm..nape iman xputh dek..kuh3.uih,beh r kowg!nanti acikyui ader duit,acikyui g umah iman ek..huhu