Friday 16 November 2007

citer ari ini...

ha...sejukkk nyer!! rasa mcm duk dlm lemari es...!!

pagi..

rutin cam biasalah...pagi2 dah kuar.... aku dah standby siap awal2 ari ni, takut kalo frost lagi cermin keta ari ni...hehehehehe alhamdulillah, x pulak ari ni..

gelap lagi...eeeee....



citer pasal keje aku yg 'mencabar' tu, br aku perasan yg aku ni allergic kat latex glove rupanyer..aduss...merenyam sungguh gatal tgn aku!! dah naik merah2 dah! aku pun dgn segera la me'repot'kan kejadian kat huby...dan pegilah cari ubat kat chemist. hah..cuak aku...br aku tau kulit aku ni sensitive rupanya..ye lah, selama ni pgg pen dgn kertas ajer..hehehehehe! dinasihatkan memakai cotton glove kat dlm kalo ye kena pakai latex glove tuh..haru!



pastu balik tu aku singgah kedai, aku teringin sgt nak mkn karipap kentang tp malas nak buat...so, aku teringat la kat kedai tu ada jual samosa...boleh la.rasa pun ok-ok je lah..sedap lagi mak aku buat...kihkihkih!!




emmm...nak dikenang2 masa baru2 aku sampai UK ni, kelakar pun ada. kes nak pegi kedai la...x reti nak byr pakai coins dia..kihkihkih!!aku konpius...bnyk sgt..dah tu nak kenal size pun susah...duit 2 sen besar dari duit 20 sen..tergelak aku ingat2 balik..rasa nak tekap gambar duit syiling tu hafal masa tido!! hahahahahaha meh la aku abadikan gambar2 duit syiling yg buat aku rasa cam katun nih!




tghari tu aku dok sekodeng blog kakak2 nih...nak masak apa pun aku x tau...last2, aku decide wat nasik ayam je lah..sbb bahan2 semua mcm dah ada kat dapur...anak aku pun suka, sbb ada sup ayam!! seronok tgk dia mkn bertambah2..sejuk hati masak bila anak suka makannn...emmmm.

ni lah keje aku sekarang...dah masak2, amik gambar...syok sendiri...!! besh!!






seperti biasa...iman interframe..agaknyer dia dok pikir..."apa kena lah mak aku ni sekrg, sikit2 amik gambar.."...kahkahkah!

itu lah, bnyk dpt tips buat dough pizza nih..cam x sabar nak wat..ni tgh salin resepi cheese cake mat gebu..hish!! berkobar2 sungguh...(selalu mcm ni,bila buat x jadik tu yg malasss!) hehehehhehe...wish me luck!!jadik kang, aku posting..

1 comment:

acikyuyui said...

wahaha...umi iman kene hapal coin tuh tiap2 mlm.pastikan peh maghrib bk kitb coin tu ek..wuhoo!