Tuesday 13 November 2007

story of the day

pagi...

kul 4 aku dah bgn..pening2 lalat x tau dah nak masak apa..stok yg ada daging kambing, ikan salmon ngan ayam.malas nak pikir...aku skodeng blog kak rozie (ya ampun!!)..camne nak wat kari kambing kaw..selalu aku buat x letak yogurt..so bleh la try resepi dia plak...hasil nyer...sodapp!! tp xdela dressing daun coriander tuh..heheheehe! lain sikit la rasa dia..kuah pun pekat sikit.pastu siap2 utk ke lokasi 'floor engineer' aku...kul 7 sampai 9.

tghari...

disebabkan mmg selalu dah siap masak awal pagi..utk babah bwk bekal pegi sekolah..hikhikhik, so tghari mmg x masak. cuma teringat iman x mkn kari tu sbb pedas, aku pun buat la 1 lagi menu ringkas utk dia..lauk sardin..pebret dia tuh..itu lah satu2nyer stok sardin aku dr mesia yg tinggal. Dlm pada tu aku pun buat operasi membasuh kain sedunia...tuala, lapik kaki, bath mat..semua aku basuh..!! ada la 4 kali pusing mesin. hehehehehe!

ptg..

masa utk mengayat kat dlm blog sendiri. Disebabkan blog yg aku wat utk family semalam menemui kegagalan...aku mulakan dgn blog aku dulu. Itu lah terciptanya blog ni kalo nak tau citer...kira ni blog x sengaja la...tp ok jugak la kan..(perasan!)
sejuk giler cuaca kat sini.below 10 rasanyer..rasa cam nak nyorok dlm selimut jer..hehehehhehe dan the best part, iman tido dan ter'kencing' masa tido..jadik keje aku la nak wat operasi pembersihan nih! ni pasal mak dia khayal lah ni...haru!!
jap lagi nak try bakar ayam ala2 rempah satey...bismillahirramanirrahim...!! mintak2 sedaplah lauk aku mlm ni...

No comments: