Thursday 15 November 2007

hari yg aku lalui...

mcm biasa...bgn masak..tp aku dah tau dah nak siapkan apa..yg pasti cepat dan babah suka..hehehehhe nasik lemak! recycle sambal minggu lepas..boleh la. x baik membazir.



(time sejukk ni, mkn nasik lemak panas2!! fuiyo! mau bertambah2)

Quote: autumn is over...and winter on its way...

sejukkk....subuh tadi aku kuar rumah sempat aku check yahoo weather update...-3 darjah celcius! mak oi..cermin keta pun frost. x pasal2 pagi2 aku buat senaman ala2 taichi...tarik tolak ais kat cermin tu..! kebas tgn aku scrap ais tu (teringat aku ice buat ABC...hehehehe!) cik huby aku tido lagi...sedap tido yer bang!


tghari tu, kak aida dtg rumah.ambik purse anak dara kenit dia tertinggal..citer punyer citer..bukak citer pasal pizza...emm..bila dia citer tu cam sodap je bunyik nyer...aku mmg dah 2-3 kali try buat pizza...dough resepi kepala hotak aku sendiri, tp..hasilnyer...ok jugak...topping dah sungguh2,tp dough dia... standard domino's nyer thin crust jer la...tergaring, terus keras!! aku x pandai adjust temp oven lagi tu kot!! tp, kitorang sebat jer...janji kenyang!! survivor skill tuh!!

mlm tu..babah ajak pegi Tesco...aku dgn pantasnyer bersiap..hehehehehe asyik dok rumah ajer..mau bisa gila pak!! jln2 kat tesco tu...aku nampak benda ni...hehehehhehe!



aku carik brand wright yang mcm kak aida pesan. tp, xde pun tepung utk buat pizza...foccasia ngan ginger bread adalah...kena gi ASDA plak carik nih! (alasan!!)
so, hujung minngu ni aku pun nak try la yg ready mix TESCO nyer...nanti kalo jadik, aku posting gambar ok..(kalo jadik je tau!!)

Dan kesan sampingan pegi membeli belah, aku tertarik dgn benda nih...coklat!!meleleh air liur bila lalu tpt coklat..bestttt!! mcm2 ada...akhirnya aku berjaya membodek babah beli coklat yg ni...kecik2 tp macam2!! nangis2 mintak nih...wua!!!





emm...hari ni aku rasa mcm sayu2 camtu...pasal apa..aku sendiri pun x tau.bluesss!!
hilang emak, hilang saudara..kerna kekasih ku turutkannn...(homesick la tu!!)

Semoga success babah!!!

2 comments:

raihan hassan said...

salam nita..nt kene try magherita pizza morrissons same..sedapppp..nt toping dia kita boleh tambah macam2 ikut selera..harga pun murah jer..

NITA said...

oh ye ke...mcm2 tips nih...best betul..timasih semua!! tu lah..part pizza ni, based dia nita x pandai lg buat sendiri..maklumlah selama tipon je pizza hut hantar!! hehehehehe