Tuesday 20 November 2007

makan..makan...makan...

citer backdated...

ari ahad malam aritu, ada gathering SMN (Sheffield Malay Network..betul ker long form nyer nih?) kat Subud, Darnall. Mula2 bila huby ajak pg Subud,apa ke nama lah tempat tu..Subut??betul ke nak sebut nih..hahahahha! rupa2nyer its a bulding owned by a Pakistanis Societies. Itu yg diberitahulah..kalo salah..ampun yer! Ramailah muka2 yg aku x berapa kenal, baru kenal dan dah kenal.Ada ceramah dr Ustaz Mohd Erfino Johari, Education Attache Penasihat Agama kat Malaysian Embassy, London.Termasuklah sesi kenal mengenal pelajar&keluarga yg br dtg ke Sheffield nih...Meriah sungguh! Antara gambar yg dpt di'tangkap' pada hari tu...




aku pun dlm x reti2 tu, wat la samosa pesen mesia bwk sbg 'pot luck'..dptlah bertukar2 juadah...inti dia inti kentang mcm wat karipap, cuma aku adjust2 la ikut sukahati aku..skill lipat tu dpt dr maklang esp. kak yong yg dah level 'expert' dlm bab lipat melipat samosa...(rindula nak mkn popia basah mak lang!)



citer semalam...


pagi tu aku masak kari kambing...2 dlm 1..pagi kuah dia wat bekfas..mkn dgn roti canai (segera jer...beli kat Bangla Bazaar kat Darnall)..dan lauk tu jugak aku wat makan dgn nasik tghari..selalu aku masak pakai Ground Mixed Spice tp ari ni disebabkan dah muak mkn rasa yg sama..aku modified skit..aku tambah sikit kari ikan baba's..stok yg aku bwk dr mesia dgn sedikit chilli powder.rasanyer...ok. yg penting laki aku ckp...sedapppp!!

No comments: