Thursday 23 October 2008

Open House @ 17, Oversley Street - 11-10-2008 Saturday

Open house! Open jgn tak open...raya sakan ni dek non!

Kali ni open house berpusat yg diadakan di Tinsley. Ada 12 rumah yg turut serta dan menyediakan menu2 yg lain dari rumah yg lain...hehehehehe..maksudnya..ada 12 menu kat Tinsley pada hari tu.

map tinsley raya
Ni la map yg di cipta oleh en.saiful utk warga Sheffield menyerang rumah2 kami.....no.8 tu rumah aku lerrr....jemput dtg!

Menu rumah aku simple jer...wat nasi lemak lauk ayam goreng rempah. Ada la lauk daging goreng kunyit sikit. Tetamu dtg tak putus2 sejak pukul 1.30 ptg sampai ler 10 mlm. Seronok betul rasa! Rasa masak tu pon berbaloi penat..(walau tak penat manapon...timasih pada cik deepfryer yg bnyk membantu! hikhikhik)

open house 1
Ni lah tetamu terawal dtg..jauh dtg ni....kak asmah & abg taib. Jiran depan rumah..isi perut sebelom rumah kitorg diserbu!

open house 2
Ni gang2 budak undergrad sedang menjamu selera. Duduk la mana2 yg buleh. Rumah sekangkang kucing. Syian tau tetamu aku...sampai ada yg duduk kat tangga tuuu....

open house 3
Antara gambar2 yg sempat disnap. En. Saiful yg sepatutnya jadik jurufoto bertugas pon kalut...ada kala kena runner gi kedai beli ayam...x cukupppp!!!

Yang baju merah tu Mizi...dia punya sambal nasik lemak sedap wo!!! Sempat aku korek rahsia resepi sambal kat wife dia. Pedulik apa kannn.....tamu tak tamu!

Ok...ni citer open house rumah aku...Semua hidangan sold out! Lebih2 sambal nasik lemak tu aku passing2 kat jiran2 dgn bebudak undergrad.Mana taknya..aku wat 1 kilo cili kering taw! Alhamdulillah...sempurna jugak majlis kitorg walau pon mungkin ada sedikit sebanyak kekurangan...

1 comment:

iu rf said...

asik makan2 jaaaa... jelesss maaaaa.... nak la makan sodap2 gakkkk... huwaaaaaaaaaa