Tuesday 14 October 2008

Di Kala Ramadhan mengundur diri...1 Syawal menjelma...

takbir
Ni gambar diambil masa takbir dari rumah kerumah qariah Tinsley...start kul 9..abis kul 3 pagi tuuu....


Alhamdulillah......

Sebulan sudah kita berpuasa, kini Syawal sudah tiba...

Genap 29 hari kami berpuasa kat bumi UK ni. Kami sambut Syawal pada 30 Sept, hari Selasa. Ikut Saudi. Bila dapat jer panggilan mengesahkan "ESOK HARI RAYA"...rasa seronok pun dtg..tp, pada aku..rasa gelabah lagi banyak. Kata esok raya...tp, persiapan utk menyambutnya belom siap lagi. Mak oi..kelam kabut seh! Jarang aku dapat kejutan macam ni..kalah kejutan AF nih!

Malam tu, bermulalah takbir raya bergema. Kaum lelaki khususnya buat jemaah takbir dari rumah kerumah. Sesuatu yg sudah tentu laki aku tak join kalo raya kat Mesia ni. Bukan takde org takbir kat Mesia tu,tp keinginan tu mungkin takde.Bila kat sini, aku kagum ...bnyk yg berubah. Alhamdulillah..Tadarus pun khatam 30 juzuk. Apa lagi boleh aku kata..bila dah jauh ni..banyak yg kita belajar. Bukan nak dptkan Master atau Phd..ilmu kemasyarakan pun dpt. Sesuatu pengajaran yg ditimba hanya dari pengalaman.

Aku?? Aku rasa aku makin matang.Makin sabar. Macam2 yang berlaku.Itu belom lagi kisah ibuabah aku yg kuar masuk spital walaupon kita sakan berhari raya ni. Seminggu sebelum raya, abah aku masuk wad. Raya ke 3 pulak, mak aku pulak masuk wad. Korang rasa..apa yg aku rasa?? Sabar jer lah.....

Apapun, sementelah usia kita yg makin meningkat ni...haruslah kita muhasabah diri sendiri..Dari tu..kalo belom terlambat..AKU MOHON MAHAP ATAS MANA2 SALAH SILAP AKU ...MAAF ZAHIR BATIN.
SELAMAT HARI RAYA DARI KAMI SEKELUARGA..

SAIFUL/NITA/IMAN/CHIKO...

No comments: