Thursday 21 August 2008

Aku sebagai Mangsa arini!

Salam,

Dah lama aku x menulis. Bukan lupa atau jemu dgn blog ni. Cuma org kata kalo dah xder cerita, baik diam. Emmm...cuma pada masa ni, aku rasa mcm nak menulis. Nak tulis apa?

Aku cuma nak lepas geram dgn peristiwa yg berlaku pagi tadi. Geram betul dgn situasi & insiden depan store Re*****c tempat aku keje tu. Aku terkedu. Dalam pada aku rasa mcm xnak bgtaw sesapa, aku tertekan...argh!!! aku nak release tensionnnnn!!

Kisahnyer,masa aku tgh tunggu store yg lambat bukak pagi tadi, aku lepak la kat bench depan store tu. Cis..lambat pulak manager bukak store arini!. Kalo aku tau, mau aku sarapan kenyang2 kat rumah tadi,taklah aku terkocoh2 sgt jadinya.Sedang aku layan boring tu,tetiba ada la satu mamat mat saleh ala2 muka Bruce Willis ntah dtg dari celah dinding mana tegur aku. Pick up line dia cuma " where is the oasis?".Aku pon dgn bangga dan saksamanyer tunjuk kearah yg ditanya. Mamat tu pon blah.

Nak dijadikan citer, x lama lepas tu..dia patah balik. Lalu lagi depan tpt aku hayun2 kaki tanda boring yg amat gaban.Dah hampir 1/2 jam aku jadi tugu depan store tu. Mamat sesat tu senyum..pastu dia kenyit mata!..aku pon senyumla..separa ikhlas. Dalam hati aku ni..mamai apa mat saleh ni???..Tapi kannnn...pas tu dia stop..dia tny "are u waiting your ur boifren?". Aku pun jawab ler.."emm...nope! waiting for the store to be open..!I'm working here!". Aku ingat dia dah puashati dgn jawapan aku..tapi, dia taknak blah beb!!! Aduhaiii....nak jer aku halau syiohhh mcm halau ayam tu!. Tapi sebab muka dia mcm Bruce Willis tu...aku cool jer la. Dia ajak duduk, aku duduk...tp, aku duduk jauh..kira muat la space 5 bontot Enot kalo aku ukur.Dah dia tanya,aku jawab...dah aku tanya, dia jawab..nama dia Rich.Aduhai en.Rich...ko nak hapa haa????

Dia pon sibuk la tanya aku memacam..aku pon jawab ala kadar jer la sbb aku dah rasa mamat ni semacam.Apa taknyer, tetiba antara dialog yg menggugurkan taik telinga aku ni...ialah.." I'm looking somebody like you...I like u!". Waaaa...aku sudah seremmm beb..kalah tgk citer hantu Kekasihku Seru TV3 tuu! Aku pon terus la bagi ayat2 smackdown..."Emm...nope. I'm married with a kid".So, aku ingat dia nak blah la. La... tak jalan jugak. Dia cuma jawab " What a shame.." Mak oii...mamat ni sudah lebih! Dah tanya nama bagai...dia mintak no phone!Gila nak bagi???..apa ni? Aku mamai...cenggini ke style mat saleh berkenalan?? ish...xkan typical sgt!!..aduhai...camner nak halau mamat sewel sesat ni??

Dalam keadaan gawat tu, tetiba Hardy,sorang budak laki ofis dtg.Tapi dia xder kunci, so dah 2 org menunggu depan store nih. Aku pon pandang si Hardy tu mcm dpt hujan rahmat. Mamat sewel ni pon mcm dah stop mengarut sbb aku dok pi ngendeng2, kesot2 gi duk rapat sikit kat Si Hardy ni. Aku takut!! Dalam aku tny2 Hardy tu saper yg patut bukak pintu pagi ni, aku bisik kat dia "U save my life..." . budak Hardy ni pon pandang2 mamat sewel tu, dia bisik balik "I tot he is ur fren.." Aku cuma cepat2 jawab "No!"..Bila mamat sewel ni nampak kitorg mula bisik membisik..dia pon mintak excuse nak blah. Patutnyer aku lega kannn???? Tapi korang tau apa jadikkk???...Dia bangun nak blah sambil laju2 kiss pipi aku!!! Wuaaaaaa...!! lahanat punyer mat saleh! Aku tak relaaa!! Dia siap kata " I know ur working here.." wuaaa...mamat ni seremmmm seh!!! Si Hardy tu pulak, buat2 muka x nampak konon...aduhaiiii! saper nak tolong aku nihhh??? Aku rasa mcm nak baling jer mamat tu dgn kasut atau hempas kepala dia kat tiang tandas ko..kasik berkecai..tebaboooo!!!!!

Korang tau tak apa lagi yg menggelikan dan menyeramkan aku?? Aku dpt cium bau air mabuk yg semacam dan kuat gila masa dia dekat dgn aku tu!...Sgt sensitif hidung ku ini! Korang tau...mamat ni mesti tgh weng..mabuk!! Cis! Bila store bukak jer, terus aku basuh muka bnyk2 kali pakai handwash, mana ada facial wash situ!!...kalo ikutkan, aku nak cuci muka pakai solasan pencuci toilet tu ajer! Ish...samak muka nihhh!!!

So, aku nak ingatkan korang sesapa yg baca posting aku nih.. kalo korang nampak jer sesuatu yg fishy...korang blah!Silap aku pagi tadi, sbb aku duk duduk tercangak jugak kat tempat yg sama. Patutnyer aku tukar2 tempat ler ke apa kannn. Yelah...aku ni confident jer sbb dlm shopping complex tu..even pagi2 buta..ramai org keje lalu lalang. Tak kiralah security ke, cleaner2 meadowhall yg lalu lalang tu. Tapi, bab2 sexual harassment ni, mungkin pada diorg kalo setakat kena cium cheek tu x apa2, tp, pada aku..cukup utk buat aku bera! What a bad day sungguh! Sekarang ni..aku cuma takut kalo mamat sewel tu konon2 carik aku ke hapa...apa nak wat eh?? pegi keje pakai topeng ker??? ahakss....

Sampai sekarang aku masih x dpt figure out sape mamat ni...pekerja meadowhall ker, tp..dari gaya rupa dgn baju mcm bukan salah sorang worker kat situ. Mungkin org sewel gila tumpang lalu kot!

arghhhh...akhirnya,release tension aku!!!!!

* Untuk babah, sori yek...one of the lesson to learn...don't talk to stranger...but then, the stranger yg talk to me??? abih camno???? ini kira kategori mangsa la yek?..

5 comments:

Zakiyah said...

wow!! kena kiss.haiyoo..
ala kat situ sape2 pon buleh masuk.mana ada security check pon.mungkin dia mabuk nak cari tpt berteduh kot..sejuk kan skg ni.lenkali lepak dpn next okey..isk tapi gue pon seram woo bace citer ni. take xtra care yea..!

iu rf said...

takutnyaa..seram2..

Rozie said...

uiksss..kena ngorat yer...tergugatlah si sepol!

MyLilBundle said...

kak nita!!!!!
tercemar maruah~~ cik abe xmo menuntut bela ker?? kasi hayun sama itewww kapak ker parang panjjang ker....tp make sure hayun jgn kasi kena laaa kang masuk jail sape nk jwb?? aisehhh sian akak...mesti terbayang2..terbau2...harunyerrr!!! dah samak lom muka tuh?? kasi tonyoh sama itew lumpur...

Unknown said...

aiyooo...sib ko dpt kiss free2..hahahha
mase ko ckp ngan de tak bau ke molot de..