Monday 1 September 2008

Bila Umminyer berpuasa....Iman??

meadow

Semalam 1st day berpuasa. Iman ni pulak, kalo mak dia suruh makan, punya lah liat nak suruh makan sengsorang. So, untuk menyeronokkan keadaan, aku bawak dia pegi jenjalan Meadowhall.Kononnya nak carik kasut baru nak pakai pegi nursery Rabu ni. Saja belikan kasut baru, biar dia excited sikit masuk nursery lepas 6 minggu cuti sekolah.Dalam pada kitorg berjalan tu, dia pon mulalah...mintak macam2. Aku pun layan la..belikan air, belikan cookies.Millies cookies yg dia makan tu dia panggil lolipop. Besar ler jugak..sampai tak abis dia nak makan.

Actually, aku nak kurangkan aktiviti 'membotol' dia.Dah nak masuk 4 tahun dah, malasla aku nak manja2 kan sgt dia dgn botol susu dia tu. So, selagi dia tak mengamuk mintak susu dlm botol..aku wat dunno jer. Dah jalan2 tu, aku buh dia kat themeplay dlm meadowhall tu. Kasik dia main puas2. Last2 tu dia surrender...dia cakap apa tau??

Iman: Ummi...Iman nak balik lah! Sakit peruttt...(sll sakit perut tu meaning lapar)
Ummi: OOO...Iman lapar yer? Itu la..tadi umi nak suap nasi Iman tak nak.
Iman: Bukan lapar la...Iman kembong! (sambil ketuk2 perut dgn tangan)
Ummi: Kembong? sakit perut yek?? nak bobo ker?(~ bobo tu be**k)
Iman: Bukan...sakit kat sini (tunjuk perut siap angkat2 baju)
Ummi: Emm..Iman laparla tu...jom balik makan nasi.
Iman: Bukan nasik laaaa...Susu!
Ummi: Ok...nanti carik susu minum dlm cawan yer...
Iman: Bukannnn...susu dlm botol!!...wuaaaaa...(kuat giller dia melalak!)

Laaa...blom hilang gian botol dia rupanya..dari melalak kat situ, baik lah aku bwk balik....mengalah jugak la si Ibu...sampai rumah, buat susu botol 8 auns, lelaplah mata Iman tu...

1 comment:

acikyuyui said...

salam to all...
halo iman,ummi iman n babah iman...
wats up?Ramadhan bes x?
agk2 ry ni korg blk x?
sume org tanye2 n i dun know nk ghoyak gapo..
hmm,korg take care deh...miss u sokmo2!!!!!