Tuesday 8 July 2008

Hari Keluarga PMPMS - Hazel Park 6th July 2008

Hari Keluarga Sheffield bertempat kat Hazel Park pada hari Ahad, 6 July 2008.Walaupun hujan sepanjang hari, tp..kemeriahan tu masih dpt dirasa.Takde cacat kurangnyer, especially tang bab makan...sedap u!

MERDEKA1

Alkisahnyer, family day tahun ni sangat la meriah! Area kitorg ditugaskan utk menyediakan ikan panggang utk makan tengahari majlis tersebut so, 1 keluarga kenalah berbakti menyiang dlm 13 - 14 ekor ikan mackerel yg besar lengan aku yg macho nih. Kerja siang menyiang ikan ni tidaklah aku expert...masak makan sendiri buleh la, tp kalo melibatkan presentation..baiklah aku serahkan tugas mencabar ni kepada encik sepul. Dia mmg suka siang menyiang ikan nih sejak azali! hahahaha..ni bukan aku buli dia yer...dia yg nak buat sendiri! Buleh tahan la dia kuarkan skill masa tu...ikan tu x hancur sbb masih keras sikit2 ..baru kuar peti..ha...jgn tataw..kira trick tuh nak kasik ikan x hancur masa siang.Aku pulak cuma concentrate wat cotton soft cheese cake utk kek jalur gemilang . Konon buh perisa stoberi & coklat..tp, salah bubuh..main lambak2 gitu jer...so, gitu2 jelah jadi nyer!

MERDEKA2

Ha..inilah yg aku maksudkan kek jalur gemilang! Gabungan 20 ketul kek pelbagai rasa oleh ahli2 HELWA Sheffield. Korang nampak tu Cik Kak Pah Sherry kita bertungkus lumus membuat butter icing dia..tahniah kepada semua sbb berjaya jugak merealisasikan impian nak wat kek nih. Walaupun preparation main roger2 jer thru email, tp..hasilnyer...sgt menakjubkan! Den pun x cayo..den terlibat wat kek besar2 cenggini! Bila bab melepa icing tu..aku pun sibuk2 ler...syok jugak main icing ni..macam main simen2 rumah pulak..ahaks!

MERDEKA3

Ha..inilah geng2 HELWA Sheffield yg tersenyum puas bergambar depan kek jalur gemilang tu....termasuk la aku!! heheheh...

MERDEKA4

Iman berkumpul utk menyanyikan lagu negaraku...satu patah pun dia x pandai! Buat muka blur jer ler nampaknyer....Lepas tu, bermulalah acara memotong kek...masa ni rasa mcm ala2 potong kek perasmian pulak..kihkihkih!

MERDEKA5

- Gambor tecik tu aksi macho para bapa...babah, khair ,zaini & abg taib.
- Iman pulak telah ditransform menjadi superman jadian...ini keje bapak dia lah nih!
- Lepas tu, aku pun sempat ler posing manja ala2 Pasha Sendat dgn Kak Rozie dgn Ida Ajib.

MERDEKA6

Masa ni aku masuk acara pancing ikan. Mak ai!! susah betul mata kail tu nak masuk kat pin tuh...kompem aku kalah!! wuaa!..Itu gambar..cet poorah tu by Kak Azu! Aku pun tataw la apa kes kak azu tuh! Yelah..bab2 ikan ni kena mengena dgn dia kan...almaklumlah..tokey ikan!Yang kes angkat2 drawing tu pulak, game drawing patriotik kot! Semua tunjuk kretip..ingat main games apa , gamat sgt..rupanye games lukis2 jer...meriah betul masa tu!Bapak budak, mak budak dan budak2 rupanyer!

MERDEKA7

Ha..gambar besor tu besh! Aceli, setiap area kena bwk bahan terbuang ikut kaler2 bendera Msia yg telah ditetapkan.. so, gitu2 la..walaupun ala2 Mario Attack (yg sepatutnyer Art Attack)...acara ni berjalan dgn lancar! Nampak tak anak kak mas siap baring2...sbb baju dia kaler merah...sporting betullah budak nih.

Begitulah liputan tergendala berkenaan dgn hari keluarga Sheffield ni. Tahun depan InsyaAllah...jumpa lagi!

No comments: