Thursday 24 July 2008

Camelia Nur Insyirah & cerita keluarga

Jeng..jeng jengg! Dah lama nak wat entry ni...ni la anak pompuan akuuuu!! hehehehe...aku takyah beranak, dah ada anak pompuan pun! Ni la anak sulung adik aku, Camelia Nur Insyirah bt Mohd Rizal (pjg seh!).Aku lupa la apa makna nama anak adik aku tu.So, kitorg panggil Syirah jer. Lahir pada 16 June 2008..bersalin kat Hospital Pakar Razif Norana, Klang..dgn berat 3.01 kg. Alkisahnya budak ni lahir caesarean sbb "breach" - melintang. Alhamdullilah..semua selamat..skrg ni masih lagi dlm pantang la.

baby1

Tu la adik aku..kitorg ni 3 beradik ajer. 1 pompuan, 2 lelaki. Aku sulong. Adik aku yg kecik pun kerja jauhhh..kat Gerik nuun. Pegawai 'Soja' la katakan.So, adik aku yg tgh ni la yg plg dekat dgn ibu & abah aku. Kredit to Achik U'ie (panggilan Iman kat pokciknya nih) sbb dialah yg bnyk jaga ibu&abah aku. Ye lah..depa tu selalu kurang sihat, anak2 jauh..yg paling jauh..aku lahhh!! wuaaa!!

baby2

Tgk la anak sedara aku tu...actually, aku pun belom lagi nampak in person...aku jauhh!!

baby3

Bila citer pasal keluarga nih...waduhhh...sebaknya dlm hati..rindu giller kat diorg! Aku mmg rapat dgn org tua aku. Gambor kat atas ni saja flashback projek terakhir aku sebelom aku terbang ke Sheffield nih. Kenduri kawin adik aku pada bulan 8, 2007. Masa ni bapak aku tu (ha..nampak dlm gambar tuuu) tgh sakit, masa kenduri kat rumah aku..dia tgh dirawat di hospital,so, kitorg pinjam dia dgn hospital selama 24 jam. Lepas tu pulangkan dia balik kat wad. Sedih taw masa tu! Macam2 dugaan berlaku pada tahun 2007. Allah saja yg tau!
Tgk ler gambar2 sekitar persandingan adik aku.Adik bongsu aku yg duk sebelah pengantin tu, jadik pengapit. Tgk2 gambor ni, mcm baru jer berlaku kan?..tp, pengantin dah ada baby...itu la hasilnya! heheheehhe!
(rindu tgk gambor2 nih...sedihhh!! ok lah..nak carik tissueee...wuaaaa!!)

12 comments:

Ezza Aziz said...

salam dari klang, tak pa la nita,walau jauh tapi dekat di hati..kadang2 tu bila dekat bau tahi,bila jauh bau wangi...Dulu mak bapa kemain la payah nak berhubung ngan anak yang kat luar negeri,sekarang ni lain, tokan tokan jer dah nampak dokat...Akak doa kan agar kamu seluarga sihat sejahtere di negeri orang.

Unknown said...

cam muka iman sket arr...buleh thn gak adik ipor ko tuh...patut le adik ko nak sgt hehehehhehe...aku tgk ibu dah kurus sket ke..mata aku ni ha..

NITA said...

kak ezza,

gitulah adanyer..kalo mak ayah x sihat, dpt risau dari jauh jer ler...tp, bila jauh ni rasa syg tu bertambah2....baru lebih2 rasa manja tu..ahaks!

NITA said...

lelan,

ibu tu pun sakit gak..fibroid. Camtu la..org tua aku 2-2 tak sihat...

Mat Gebu said...

Uikkk..nak tissue ke..nah aku huluq tissue dapur, besar skit, kalau tak cukup, kesat dgn surat kabooo lamaaa...boleh gitu?.....

Kak Pah Sherry said...

Uiiiikkk..nita, comelnya anak sedara ko.... adik kopun hensem yea...hehehehe... adik iparpun comel sgt... cantik gmbr pengantin tu... gmbr kawin ko & epul taknak letak ke.. leh gak akak tengok...kehkehkeh

Siti Khuzaimah said...

salam nita, hampir sama ler nama anak sedara u dgn nama my doter, my doter : Siti Nur Insyirah Binti Mohd Rizal...hehehe nama ayah pun sama. Tu anak saya yg no.4, lahir thn 2007...makna nama pun saya dah tak ingat, padahal dulu beriya2 cari makna nama tu...heheheh

iR said...

hi..just wondering what kind of software you use to edit your pictures template be like that? reply me ;)

NITA said...

cik mat..tak cukup tissue weii...pakai lap mandi baru puas taw!

NITA said...

siti kuzaimah,

ye ke...? sama yek nama?? my bro tu mula2 nak panggil anak dia camelia..i kata x sedap..baik lagi panggil Insyirah...dia dgr pulak..! hahahah!

NITA said...

ir,

i pakai photoscape jer...u just find put for photoscape.com and download software for free! Best rocommended sbb frenly user! try la yek!

iR said...

tq so much..i'll try later hehehe..nice blog.. ;)